ClickCease
Zadzwoń do nas
Kujawsko-Pomorskie
531 530 901
Łódzkie
531 530 901
Małopolskie
531 530 902
Mazowieckie
531 530 901
Opolskie
531 530 900
Pomorskie
531 530 906
Śląskie
531 530 900
Strona główna Porady Prawa poszkodowanego

Prawa poszkodowanego

Jeżeli posiadasz ważną polisę ubezpieczeniową nieruchomości, która obejmuje swoim zakresem szkody powstałe m.in. po zalaniu oraz awarii instalacji, w przypadku jej powstania, masz prawo przywrócić ją do stanu sprzed powstania szkody na koszt ubezpieczyciela.

Ubezpieczyciel pokryje wszystkie udokumentowane koszty związane:

- z lokalizacją źródła zalania, w przypadku, gdy jest ona nieznana,

- z osuszaniem nieruchomości,

- z ozonowaniem, w tym odgrzybianiem,

- z pracami remontowymi.

Za całość powyższych usług zapłaci ubezpieczyciel zgodnie z warunkami określonymi w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia do wysokości sumy ubezpieczenia wskazanej w polisie.

Ubezpieczyciel do 30 dni od powstania szkody, ma obowiązek wypłacić tzw. kwotę bezsporną - czasami jest to bardzo mała kwota, a często nawet nie uwzględnia kosztów planowanego osuszania. Nie należy się tym martwić, ponieważ poszkodowany nie ma obowiązku jej akceptować - ma prawo rozliczyć się z powstałej szkody na podstawie faktur wykonawców, do czego gorąco zachęcamy.

 

Zakres naszych usług:

  1. Przyjeżdżamy na bezpłatne oględziny w najszybszym jak to tylko możliwie terminie (zazwyczaj do 24 godzin od zgłoszenia).
  2. Wykonujemy pomiary wilgotności, określamy obszar zalania i ustalamy zakres prac.
  3. Wybieramy technologię osuszania oraz wstępnie określamy czas prac.
  4. Przygotowujemy dla ubezpieczyciela wymaganą dokumentację.
  5. Doradzamy klientowi jak szybko i sprawnie rozliczyć powstałą szkodę.

 

Rozliczenie prac:

Za świadczone przez nas usługi rozliczamy się z ubezpieczycielem bezgotówkowo.

W tym celu poszkodowany podpisuje stosowne pełnomocnictwo oraz umowę i od tej chwili zobowiązujemy się do załatwienia wszelkich formalności oraz rozliczeń za zakres prac jaki wykonujemy. Poszkodowany nie musi płacić za nasze usługi z własnych środków i czekać na ich zwrot przez ubezpieczyciela.

Ubezpieczyciel zwraca również koszty zużytej energii elektrycznej za pracujące urządzenia bezpośrednio na konto poszkodowanego – nasza firma pomaga oczywiście odzyskać te koszty.

W przypadku braku podpisania pełnomocnictwa, prace rozliczamy w formie gotówkowej (przelewem, kartą płatniczą), a na poszkodowanego spada odpowiedzialność załatwiania wszelkich formalności.

Odpowiedzialność finansowa:

W większości przypadków, nasza firma bierze pełną odpowiedzialność za rozliczenie finansowe z ubezpieczycielem z zakresu prac jaki wykonujemy. Oznacza to, że poszkodowany nie ponosi żadnego ryzyka finansowego w przypadku odmowy lub niedopłaty za pracę jaką wykonamy. Jest to zapisane w umowie jaką podpisujemy przed rozpoczęciem prac.

Wszelkie spory, reklamacje oraz dochodzenie roszczeń przechodzą na naszą firmę. Jest to efekt naszego wieloletniego doświadczenia i współpracy z ubezpieczycielami, co pozwala do minimum ograniczyć jakiekolwiek ryzyko braku zapłaty za świadczone przez nas usługi.

Chcemy jednak zaznaczyć, że decyzja o wzięciu pełnej odpowiedzialności za rozliczenie z ubezpieczycielem jest podejmowana indywidualnie po analizie polisy, Ogólnych Warunków Ubezpieczenia oraz przyczyny zalania.