ClickCease
Strona główna Porady Prawa poszkodowanego

Prawa poszkodowanego

Jeżeli posiadasz ważną polisę ubezpieczeniową nieruchomości, która obejmuje swoim zakresem szkody powstałe m.in. po zalaniu oraz awarii instalacji, w przypadku jej powstania, masz prawo przywrócić ją do stanu sprzed powstania szkody na koszt ubezpieczyciela.

Ubezpieczyciel pokryje wszystkie udokumentowane koszty związane:

- z lokalizacją źródła zalania, w przypadku, gdy jest ona nieznana,

- z osuszaniem nieruchomości,

- z ozonowaniem, w tym odgrzybianiem,

- z pracami remontowymi.

Za całość powyższych usług zapłaci ubezpieczyciel zgodnie z warunkami określonymi w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia do wysokości sumy ubezpieczenia wskazanej w polisie.

Ubezpieczyciel do 30 dni od powstania szkody, ma obowiązek wypłacić tzw. kwotę bezsporną - czasami jest to bardzo mała kwota, a często nawet nie uwzględnia kosztów planowanego osuszania. Nie należy się tym martwić, ponieważ poszkodowany nie ma obowiązku jej akceptować - ma prawo rozliczyć się z powstałej szkody na podstawie faktur wykonawców, do czego gorąco zachęcamy.

 

Zakres naszych usług:

  1. Przyjeżdżamy na bezpłatne oględziny w najszybszym jak to tylko możliwie terminie (zazwyczaj do 24 godzin od zgłoszenia).
  2. Wykonujemy pomiary wilgotności, określamy obszar zalania i ustalamy zakres prac.
  3. Wybieramy technologię osuszania oraz wstępnie określamy czas prac.
  4. Przygotowujemy dla ubezpieczyciela wymaganą dokumentację.
  5. Doradzamy klientowi jak szybko i sprawnie rozliczyć powstałą szkodę.

 

Rozliczenie prac:

Za świadczone przez nas usługi rozliczamy się z ubezpieczycielem bezgotówkowo.

W tym celu poszkodowany podpisuje stosowne pełnomocnictwo oraz umowę i od tej chwili zobowiązujemy się do załatwienia wszelkich formalności oraz rozliczeń za zakres prac jaki wykonujemy. Poszkodowany nie musi płacić za nasze usługi z własnych środków i czekać na ich zwrot przez ubezpieczyciela.

Ubezpieczyciel zwraca również koszty zużytej energii elektrycznej za pracujące urządzenia bezpośrednio na konto poszkodowanego – nasza firma pomaga oczywiście odzyskać te koszty.

W przypadku braku podpisania pełnomocnictwa, prace rozliczamy w formie gotówkowej (przelewem, kartą płatniczą), a na poszkodowanego spada odpowiedzialność załatwiania wszelkich formalności.

Odpowiedzialność finansowa:

W większości przypadków, nasza firma bierze pełną odpowiedzialność za rozliczenie finansowe z ubezpieczycielem z zakresu prac jaki wykonujemy. Oznacza to, że poszkodowany nie ponosi żadnego ryzyka finansowego w przypadku odmowy lub niedopłaty za pracę jaką wykonamy. Jest to zapisane w umowie jaką podpisujemy przed rozpoczęciem prac.

Wszelkie spory, reklamacje oraz dochodzenie roszczeń przechodzą na naszą firmę. Jest to efekt naszego wieloletniego doświadczenia i współpracy z ubezpieczycielami, co pozwala do minimum ograniczyć jakiekolwiek ryzyko braku zapłaty za świadczone przez nas usługi.

Chcemy jednak zaznaczyć, że decyzja o wzięciu pełnej odpowiedzialności za rozliczenie z ubezpieczycielem jest podejmowana indywidualnie po analizie polisy, Ogólnych Warunków Ubezpieczenia oraz przyczyny zalania.